На позив школе Istituto comprensivo Rita Levi Montalcini di Iseo наша школа се прикључила пројекту који финансира међународни програм Европске комисије, Еразмус +. У пројекту су учествовале четири школе: Szkola Podstawowa Im. Antoniego Kucharczyka из Пољске, Istituto comprensivo Rita Levi Montalcini di Iseo из Италије, Colegio Los Habetos из Шпаније и наша школа.
Циљ је био размена искустава и добре школске праксе. Ученици су радили на промоцији и изградњи вредности Европске уније кроз размену својих знања. Суштина пројекта је била да се креира Европски школски парламент са својим управљачким телима и да ученици кроз активно учествовање разумеју процесе деловања демократског друштва.
Главне теме: демократија, култура, људска права, одрживи развој и еко-туризам.
У пројекту су учествовали ученици и наставнице: Сања Кривокапић, Ђурђа Станковић, Татјана Стевановић, Бојана Лазаревић, Жељка Алексић, Анка Топаловић-Радман, Нина Радић и Иванка Јовановић.
Према првобитном плану требало је да ученици током две школске године учествују у четири школске размене: у Италији, Пољској, Шпанији и Србији.
Међутим пројекат је стопиран у марту 2020. године због Ковид пандемије. Одлука о промени начина реализације пројекта донета је у октобру 2021. године. Учесници пројекта су се договорили да се размена међу ученицима одвија виртуелно тј. да ученици учествују путем видео линка у активностима. Државе домаћини су осмишљавале активности у којима су учествовали сви ученици виртуелно.
Пројекат Еразмус+ „Нека те мој глас води – Let my voice lead you“ је првенствено намењен слабовидим особама, али и свима који желе да слушају књижевна дела на различитим језицима.
Пројекат су осмислили ученици седмог разреда и њихове наставнице, чланови Еразмус+ програма.
Плави чуперак – Мирослав Антић
Мали принц 1 – Антоан де Сен Егзипери
Мали принц 2 – Антоан де Сен Егзипери
My Heart’s In The Highlands’ – Robert Burns
La Tour Eiffel – Maurice Careme
У току школске 2022/2023. године у нашој школи је одобрен пројекат из програма Еразмус плус. Пројекат под називом ,,Како ученици уче – нове стратегије у учионици“ реализујемо током школске 2023/2024. Године. Учеснице у овом пројекту су: наставница француског језика Анка Топаловић-Радман, наставница биологије Сања Кривокапић и наставница историје Бојана Лазаревић. Циљ пројекта је унапређење компетенција наставника за разумевање начина на који нове генерације ученика уче. Основна идеја пројекта је да овај циљ буде остварен кроз обуку наставника о примени стратегија учења на основу резултата неуронауке. Обука наставника одржана је у Europass Teachers Academy у Ници од 2. до 7. октобра 2023. године. Неке од тема током обуке биле су:
После одржане обуке наставнице ће одржати часове на којима ће представити нове стратегије у учионици.
Први у низу огледних часова у оквиру Еразмус + пројекта ,,Како ученици уче – нове стратегије у учионици“ одржала је наставница историје Бојана Лазаревић 6.12.2023. у одељењу 8-1. Наставна јединица на огледном часу била је ,,Краљевина Југославија“ а примењена је метода рада у експертским групама. Ученици су учили да сарађују, размењују мишљења и супротстављају ставове. После одржаног часа ученици су попунили анкету из које закључујемо да им је час био интересантан, да су много научили и да би волели да имају више оваквих часова. Часу су присуствовали школски психолози и педагог, наставници природних, друштвених наука и језика.
Огледни час француског језика одржала је наставница Анка Топаловић-Радман 15.12.2023. у одељењу 6-1. Наставна јединица на овом часу била је „Présenter une profession“. Ученици су кроз рад у групама подстакнути да међусобно сарађују, користе стечена знања и креирају нове садржаје. Рад у групи омогућио је сваком ученику да учествује и допринесе крајњем задатку. На часу је коришћена и техника Brain breaks, у виду брзалица. Ученици су били веома задовољни начином рада на часу. Овом часу присутвовали су наставници језика и природних наука.
Les virelangues
Огледни час биологије одржала је наставница Сања Кривокапић 18.12.2023. у одељењу 7/4. Наставна јединица ,,Телесни покривач животиња“ обрађена је методом експертске групе. Ученици су активно учествовали у раду, а на основу резултата анкета које су попунили можемо да закључимо да су били задовољни начином рада на овом часу.
Часу су присуствовали педагог, наставници природних, друштвених наука и језика.
Огледни час француског језика и математике у двојезичном одељењу 8-1одржале су наставнице Анка Топаловић-Радман и Јелена Миленковић 28.12.2023. Наставна јединица „Les quadrilatères„ је реализована као час интегративне наставе на коме ученици кроз анализу драмског текста на француском језику обнављају математичке садржаје. Ученици су извели кратку позоришну представу чија су тема геометријске фигуре које су на оригиналан начин представљене кроз ликове бајке о принцези која тражи принца за кога ће се удати, али њен изабраник мора да поседује одређене особине. У овој причи то су својства четвороуглова. Текст је направљен како би се ученицима приближили математички појмови и да би их ученици кроз игру лакше усвојили и запамтили. Овакав начин рада веома је мотивисао ученике, што се види из анкете коју су попунили на крају часа. Часу су присуствовали наставници природних наука који предају у двојезичним одељењима, наставници француског језика и физичке културе.
Огледни час историје у одељењу 6/5 одржала је наставница Бојана Лазаревић 5.2.2024. Наставна јединица ,,Српско царство“ обрађена је кроз методу рада у паровима под називом ,,Размисли-размени у пару-подели“. Ученици су на овом часу учили да процењују своје знање употребом стратегије под називом ,,Повежи-прошири-запитај се“. Већина ученика активно је учествовала. После часа су ученици попунили анонимну анкету која је показала да им је час био интересантан. Часу историје присуствовале су наставнице биологије и математике.
Последњи у низу огледних часова историје у оквиру пројекта ,,Како ученици уче – нове стратегије у учионици“ одржала је Бојана Лазаревић у одељењу 7/3 у уторак 13.2.2024. Ученици су учили ново наставно градиво под називом ,,Промене у друштву у другој половини XIX века“ радећи у паровима. У уводном и завршном делу часа примењена је стратегија под називом ,,Горућа питања“ а друга стратегија под називом ,,Говорник и слушалац“ у централном делу часа. Сви ученици су активно учествовали и показали интересовање за тему. Часу су присуствовале психолог и педагог школе као и наставник историје из супротне смене.
Други огледни час биологије одржан је 23.2.2024. у одељењу 5/2. На овом часу обрађена је наставна јединица „Живот под земљом“ у оквиру наставне теме „Јединство грађе и функције као основа живота“. У оквиру овог часа ученици су применом комбинованих метода и методе Sketch to stretch препознавали основне прилагођености у спољашњој грађи живих бића за живот под земљом; читали и анализирали материјал са примерима подземних животних форми; описивали и нацртали организме из непосредног окружења прилагођене за живот под земљом и означавали њихове кључне особине (sketch to strech). Ученици су развијали међупредметне компетенције и то компетенцију за учење, комуникацију, сарадња, рад са подацима и информацијама. Часу су присуствовале колегинице И. Јовановић (професор музичке културе) и Б. Лазаревић (професор историје).
Трећи огледни час биологије одржан је 14.3.2024. у одељењу 6/5. У току овог часа обрађена је наставна јединица Абиотички и биотички фактори. Значај абиотичких и биотичких фактора у оквиру наставне теме Живот у екосистему. Применом комбинованих метода и методе неуронауке Visual thinking ученици су усвајали појам еколошких фактора; уочавали разлику између абиотичких и биотичких еколошких фактора. Међупредметне компетенције које су ученици развијали на овом часу су: компетенција за учење; вештина комуникације;вештина сарадње; компетенција за рад с подацима и информацијама. Часу су присуствовале колегенице Н. Симић (професор хемије) и Б. Лазаревић (професор историје).