Пројекат Семантис

bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Наша школа je учествoвала у међународном едукативном пројекту Semantis који је иницирала белгијска организација Le monde des possibles. Овај пројекат је подржала Међународна организација франкофоних земаља (OIF) која га и финансира. Једна од тема овог пројекта била је народна књижевност европских народа, а његови васпитно-образовни циљеви били су следећи:

  • учење француског језика кроз употребу нових технологија

  • развијање мултикултуралности и отворености ка другим народима и културама.

https://os-ribnikar.edu.rs/wp-content/uploads/2023/11/lafrancophonie.jpg
https://os-ribnikar.edu.rs/wp-content/uploads/2023/11/lemondedespossibles.jpg

У овом пројекту учествовало је седам школа из следећих земаља: Грузије, Молдавије, Србије, Пољске, Македоније и Француске (ученици од 11 до 14 година). У првој фази овог пројекта у нашој школи (јануар – јун 2013. године) учествовала је група ученика тадашњег шестог разреда А смене. Ученици су се упознали са пројектом и представили се другим школама видео спотом „Rap, rap, Ribnikar“ и личном презентацијом у програму flash player. У школској 2013/2014. години реализована је друга, кључна фаза у раду у којој су учествовали ученици 7/3, двојезичног одељења у А смени. У првом полугодишту, ученици су се представили својим друговима из партнерских школа (школа Maurice Utrillo из Француске и школа Antoine de Saint Exypéry из Грузије), разменили радове у којима представљају себе и своје окружење. Сваки ученик се лично представио на креативан начин: одговарајући на Прустов упитник, те правећи акростих или „кинески портрет“ о себи. Сви ови дечји радови су представљени у софтверском програму Didapages у облику електронске књиге. Ученици су такође представили своју земљу и направили Мали туристички водич Србије на француском језику у програму flipbuilder. Овом представљању Србије додали су и шест видео скечева-лекција српског језика за своје пријатеље из иностранства. У другом полугодишту, деца су се упознала ближе размењујући активности кроз које су представили бајку, мит или причу из своје народне књижевности. Важан сегмент овог пројекта јесте заједничка платформа, интернет сајт који је креиран за ове потребе. Сваки ученик је добио своју лозинку за приступ платформи, могао је да комуницира са својим вршњацима из партнерских школа, размењује искуства са њима, погледа све постављене радове, провери своје знање кроз понуђене вежбе, тестове и игре. Предности оваквих међународних пројеката су вишеструке јер су нашим ученицима, учесницима у пројекту омогућиле да на занимљив начин стекну нова знања и искуства, упознају своје вршњаке из других земаља, као и њихове културе.

Кликом на анимације и фотографије погледајте шта су све припремили ученици двојезичног одељења 7/3 са својом професорком француског Маријом Нешић учествујући у овом пројекту.

Rap, rap Ribnikar!

Semantis - leçons de serbe

Посебно се захваљујемо љубазном особљу хотела „Парк“ и кафића „Доколица“ који су омогућили ученицима и професорки Марији Нешић да сниме видео клипове у њиховом простору.

A l’aeroport

A la reception

Au cafe

Dans la rue

Les salutations

Les nombres

Adaptation du conte serbe ‘Le pommier d’or et les neuf paonnes“,
Ecole “Vladislav Ribnikar“ de Belgrade, classe bilingue de 7e 3

НАЈНОВИЈЕ ВЕСТИ