У периоду 25.11-29.11.2024. угостили смо колегинице из италијанске школе ISTITUTO COMPRENSIVO “RITA LEVI-MONTALCINI” из Изеа. Њихова посета је наставак сарадње у Еразмус + пројектима које смо започели 2019. године. Директорка Кјара Емилгери и наставнице Беатриче и Ромина су се упознале са начином извођења наставе и рада у нашој школи као и са образовним системом у Србији. Била је ово лепа прилика да се размене искуства у настави и направе планови за даљу сарадњу.
Гошће су пре подне проводиле у школи, на часовима и радним састанцима. На часовима су имале помоћ и подршку у превођењу од стране колега, али и ученика виших разреда, који одлично говоре енглески и за које је ово био вид подршке да покажу своје језичке способности. У паузама часова, гошће су имале тзв. Округле столове са педагозима, логопедима, психолозима, директором. Разговарало се и о значају инклузије, упоређујући је са инклузијом у образовном систему Италије.
А ево како је то било из нашег угла…..
Са ученицима трећег разреда гошће су присуствовале обради копнених животних заједница и присуствовале огледима везаним за систематизацију вода и ваздуха. На часу четвртог разреда, заједно са ученицима, училе су песму Бранислава Црнчевића „Кад би мени дали један дан“.Код другака, уживале су у стварању креативног јесењег мозаика од природних материјала.
Гошће из Италије присуствовале су часу српског језика. Наставна јединица је организована њима у част и носила је назив: ,,Италијанизми у српском језику“.
На часу хемије су ученици билингвалног одељења имали радионицу израде молекула елемената од пластелина, под називом ,,Ковалентне везе“ док су на часу математике у билингвалном одељењу, ученици на најбољи могући начин показали своје знање, решавајући линеарне неједначине уз објашњења на српском и француском језику. Час се завршио песмом на француском ,,C est les maths“.
На часу информатике је коришћен електронски интерфејс Eduardo заснован на италијанском концепту Arduino. Овај приступ омогућио је повезивање техничких вештина и креативног изражавања, што је додатно импресионирало гошће.
Шестаци су имали припрему за контролни. Наставнице су виделе део у којем деца самостално решавају задатке, методом промишљања, повезивања и покушаја а затим вреднују и проверавају свој рад уочавањем тачних решења на табли. На физици смо учили претварање мерних јединица за силу.
Гошће су биле и на часовима француског језика, где су кроз музичке игре деца учила нове појмове, имена и врсте животиња повезујући их и разумевајући на оба језика, причали смо и о породичном стаблу.
На часу ликовне културе радионица је била посвећена Винчи и Лепенском Виру. Прикази цртежа у којима су учествовале гошће и ученици изложени су на паноу школе.
Свако поподне наставнице су проводиле у обиласку места и институција наше престонице. Део тога је на фотографијама: Храм Светог Саве, Кнез-Михаилова, Београдска тврђава, Италијански културни центар и сл. Вечери су остављале за дегустацију традиционалних производа. Наше гошће су се додатно интересовале за културно и уметничко наслеђе Србије ради личног развоја и продуктивног учешћа у савременом свету кроз ЕРАЗМУС пројекат.
На крају овог дивног дружења и размене искустава, разменили смо обележиваче за књиге које су припремили ученици нижих разреда, на којима су ученици исписали кратке поруке на италијанском језику, као успомену на пријатељство и сарадњу са другарима из Италије. Атмосфера је била срдачна, а посета је обогатила и ученике и наставнике у разумевању важности међукултуралне сарадње и гостопримства.
Хвала свим колегиницама и колегама који су сарађивали са гошћама из Италије и учинили њихов боравак у Рибникару пријатним и незаборавним.